Mieszkańcy gminy Długołęka od lat czekają na budowę północnego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia. Trwają już pierwsze prace nad tą inwestycją, która powinna być gotowa za nieco ponad 2 lata.

Przypomnijmy, że przetarg na budowę północnego odcinka WOW rozstrzygnięto w połowie lutego, a potem przez 3 miesiące toczyły się formalności, niezbędne do sfinalizowania kontraktu. Umowa została podpisana w połowie maja. Jak zapowiadała Dolnośląska Służba Dróg i Kolei, konsorcjum Kobylarnia – Mirbud w lipcu przystąpi do wykonywania robót. Tak też się stało.

Zgodnie z zapowiedziami wykonawca rozpoczął już prace w ramach tego kontraktu. Za nami są już prace przygotowawcze, obejmujące m.in. wycinkę roślinności, niezbędne roboty rozbiórkowe i budowę dróg dojazdowych do placu budowy. Wkrótce rozpocznie się przebudowa uzbrojenia terenu oraz przebudowa sieci trakcyjnej i linii potrzeb nietrakcyjnych (LPN) na linii kolejowej nr 292 – wyliczają przedstawiciele DSDiK.

Dodają, że te prace są kluczowe dla dalszego przebiegu inwestycji i warunkują rozpoczęcie zasadniczych robót budowlanych. Planowany termin zakończenia budowy to listopad 2022 roku, a koszt całego przedsięwzięcia to 164,7 mln złotych.

Zrzut ekranu 2020 05 13 o 14.13.11 1024x370 - Pod koniec 2022 roku pojedziemy wschodnią obwodnicą Wrocławia. Budowa ruszyła

WOW połączy Długołękę z Łanami

Nowy odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia będzie przebiegał od drogi wojewódzkiej nr 455 do drogi wojewódzkiej nr 372 (dawna DK 98), zwanej Łącznikiem Długołęka.

Planowana do budowy droga będzie się składać m.in. z jednej jezdni dwupasowej (2×3,50m), ciągu pieszo-rowerowego, dróg dojazdowych i serwisowych, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i urządzeń ochrony środowiska, wiaduktów nad terenami PKP, mostów nad ciekami i rzekami: Kanałem Granicznym, Widawą i Toporem oraz licznych przepustów – czytamy na stronie DSDiK.

Droga będzie krzyżować się z:

  • planowaną drogą gminną gminy Czernica,
  • drogą powiatową nr 1922D odcinek Kiełczówek – Dobrzykowice,
  • drogą powiatową 1920D odc. Kiełczów– Śliwice,
  • drogą powiatową nr 1918 D odc. Kiełczów– Piecowice,
  • drogą gminną (ulica Bławatna w Mirkowie), łączącą Mirków z miejscowościami Kamień i Długołęka.

Koniec drogi wojewódzkiej zostanie włączony do drogi wojewódzkiej 372 w miejscu skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 368 poprzez skrzyżowanie skanalizowane z sygnalizacją świetlną oraz jednojezdniowym wiaduktem drogowym nad skrzyżowaniem na kierunku BŁD – Łącznik Długołęka.

Dodajmy, że w tym roku ruszyły również prace nad projektem południowej części obwodnicy. Docelowo cała trasa będzie zaczynać się w Bielanach Wrocławskich i prowadzić przez Żerniki Wrocławskie, Świętą Katarzynę, Siechnice, Łany, Kiełczówek, Kiełczów, do drogi krajowej nr 98. Cała trasa będzie gotowa w 2023 roku.

Foto główne: Karsten Würth on Unsplash