Nic już nie stoi na przeszkodzie, by rozpocząć prace na budowie północnego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia. Wojewoda właśnie wydał decyzję zezwalającą na realizację tej inwestycji. Trasa połączy Długołękę z Łanami.

Przypomnijmy, w połowie stycznia wojewoda dolnośląski wszczął postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, polegającej na budowie drogi wojewódzkiej od drogi wojewódzkiej nr 455 do drogi krajowej nr 98, czyli północnego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia.

W piątek 8 marca wojewoda Paweł Hreniak poinformował o wydaniu decyzji zezwalającej Zarządowi Województwa Dolnośląskiego na realizację tej inwestycji. Jak zapowiadali niedawno przedstawiciele Dolnośląskiej Służbie Dróg i Kolei, rozpoczęcie robót budowlanych nastąpi tuż po uzyskaniu decyzji ZRID.

Jak będzie przebiegać północny odcinek WOW?

Przygotowania do budowy północnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, który połączy Łany z Długołęką, trwają już od dłuższego czasu.

Na początku 2017 roku władze Dolnego Śląska podpisały umowę na zaprojektowanie i budowę tej trasy. Inwestycję prowadzi konsorcjum Strabag, a koszt budowy 10-kilometrowego odcinka to około 105 mln złotych. Zapewni on wygodne połączenie WOW z Autostradową Obwodnicą Wrocławia oraz z drogą ekspresową S8.

Droga będzie miała po jednym pasie w każdym kierunku, wraz z chodnikiem oraz ścieżką rowerową. Rozpocznie się za skrzyżowaniem z ulicą Strachocińską we Wrocławiu, na którym jest już wybudowane rondo. Trasa poprzez dwujezdniowy wiadukt drogowy będzie przekraczać linię kolejową nr 292 – Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice oraz planowaną Trasę Swojczycką.

Nad terenami Natury 2000 i rzeką Widawą planowane jest poprowadzenie mostu o długości około 180 metrów. Koniec nowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia zostanie włączony do drogi krajowej nr 98 w miejscu skrzyżowania z łącznikiem „Długołęka” Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.

Północny odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia

Pierścień wokół Wrocławia

Wschodnia Obwodnica Wrocławia ma docelowo – razem z Autostradową Obwodnicą Wrocławia – stworzyć pierścień drogowy wokół stolicy Dolnego Śląska. Na razie gotowe są dwa z czterech zaplanowanych odcinków drogi.

Od lutego 2013 roku kierowcy mogą korzystać z pierwszego odcinka WOW – między Łanami a Siechnicami. A pod koniec 2014 roku oddano do użytku fragment, który połączył Siechnice (rondo na drodze krajowej nr 94) z Żernikami Wrocławskimi (rondo w ciągu drogi wojewódzkiej nr 395, będącej przedłużeniem ulicy Buforowej).

foto główne: dw-lany-dlugoleka.pl