W środę 5 maja doszło do poboru prób kruszywa z żużla hutniczego wykorzystywanego do budowy wschodniej obwodnicy Wrocławia. Wyniki poznamy za około dwa tygodnie.

Zgodnie z naszymi ostatnimi informacjami, w środę 5 maja doszło do poboru próbek kruszywa z żużla hutniczego LRC, wykorzystywanego do budowy wschodniej obwodnicy Wrocławia. Jako miejsce poboru próbek wyznaczony został odcinek drogi w pobliżu ronda ks. Jerzego Popiełuszki (DW 455 Łany/Wrocław).

Próby pobierały dwa niezależne laboratoria: pierwsze, wyłonione przez firmę Kobylarnia S.A. – wykonawcę zadania, w porozumieniu z Inżynierem kontraktu oraz zamawiającym (DSDiK Wrocław), a drugie działające na zlecenie strony społecznej – mieszkańców gminy Długołęka – informuje Wojciech Błoński, wójt Gminy Długołęka.

Jak czytamy na fanpage’u wójta, akcje odbywały się w tym samym czasie, lecz w różnych miejscach.

W pobraniu prób wykonywanych na zlecenie wykonawcy uczestniczyli również przedstawiciele inżyniera kontraktu i zleceniodawcy oraz, w charakterze obserwatorów, przedstawiciele: urzędu gminy Długołęka, rady gminy Długołęka i ZUK Kiełczów. Podczas poboru wykonano dokumentację fotograficzną. W poborze prób wykonywanych na zlecenie mieszkańców uczestniczyli również przedstawiciele rady gminy Długołęka, a sam pobór był filmowany – wylicza Wojciech Błoński.

Wójt informuje, że próby pobrane na terenie budowy przewiezione zostały do laboratoriów mających wykonać oznaczenie składu chemicznego, w szczególności określić zawartość w nim chromu.

Wyniki badań poznamy za około 2 tygodnie, a uzyskać je będzie można, występując z pisemną prośbą o udostępnienie danych do zamawiającego (DSDiK Wrocław) – dodaje Błoński.

Foto główne: https://www.facebook.com/BlonskiWojciech