Od 4 stycznia 2021 roku na liniach łączących Gminę Długołęka z Wrocławiem pojawią się 4 autobusy przegubowe, które będą obsługiwać linie strefowe numer 904, 911, 914, 921 i 924. Wszystkie będą niskopodłogowe, klimatyzowane i będą posiadały 4 pary drzwi.

Mając na uwadze szybki wzrost liczby mieszkańców Gminy Długołęka, która w ostatnim czasie stała się największą gminą w aglomeracji wrocławskiej, a także zwiększającej się liczby pracowników stref przemysłowych, występujących pomiędzy Wrocławiem a Gminą Długołęka, Wydział Transportu Urzędu Miejskiego we Wrocławiu przy współpracy przedstawicieli Urzędu Gminy Długołęka podjął działania w celu poprawy dostępności miejsc na liniach strefowych łączących Wrocław z miejscowościami Gminy Długołęka – informuje wrocławski magistrat.

Jak tłumaczą urzędnicy, obecne obostrzenia związane z pandemią COVID-19, wymuszające wprowadzanie tzw. „kursów bisowych”, czyli obsługi jednego kursu przez dwa lub w niektórych przypadkach trzy autobusy, znacząco przyspieszyły pracę nad poprawą sytuacji.

W uzgodnieniu z Gminą Długołęka Wydział Transportu Urzędu Miejskiego przygotował i przeprowadził negocjacje z operatorami na temat możliwości wprowadzenia do obsługi linii strefowych autobusów przegubowych. W wyniku owocnych negocjacji uzyskano bardzo korzystną ofertę cenową oraz taborową – wyjaśnia magistrat.

Autobusy przegubowe na 4 liniach

Dzięki tym działaniom, od stycznia 2021 r., do obsługi wybranych kursów linii strefowych numer 904, 911, 914, 921 i 924 zostaną skierowane 4 autobusy przegubowe marki Solaris Urbino 18.

Wszystkie autobusy będą 18-metrowe, w pełni niskopodłogowe i klimatyzowane, będą również wyposażone w znany już pasażerom System Informacji Pasażerskiej. Nie zabraknie również wrocławskiej kolorystyki na zewnątrz pojazdu (żółto-czerwonej) oraz zapowiedzi głosowych wewnątrz pojazdu. Dodatkowo pojazdy będą obrandowane logo gminy Długołęka i herbem miasta Wrocław, w celu lepszej identyfikacji przez podróżujących – wyliczają urzędnicy.

Dodają, że autobusy przegubowe będą mogły pomieścić minimum 150 pasażerów, a dwa z nich nawet 160 (wartości nie przedstawiają ograniczeń związanych z COVID-19), zapewniając odpowiednią liczbę dostępnych miejsc dla wszystkich pasażerów chcących skorzystać z komunikacji zbiorowej na terenie Wrocławia i Gminy Długołęka, co jest bardziej przyjazne środowisku naturalnemu. Usługi będzie świadczył operator Bus Marco Polo.

Warto zaznaczyć, że Miasto Wrocław i Gmina Długołęka od dłuższego czasu rozmawiają nad wypracowaniem najbardziej optymalnych wariantów komunikacyjnych dla podróżujących komunikacją zbiorową, mając przede wszystkim świadomość skali mieszkańców korzystających z tej formy dojazdu do domu czy pracy. Przypomnijmy, że nie tak dawno na bazie wypracowanego porozumienia, uruchomiono linię autobusową pomiędzy Szczodrem a Stadionem Olimpijskim we Wrocławiu – dodają podkreślają urzędnicy.

Foto główne: Solaris